9 augustus 2016

Zet die email af

Als je start met Google Analytics is het verleidelijk om zowat elk rapport wekelijks/maandelijks naar jezelf te mailen. Om dan na een tijdje te ontdekken dat je die nooit opendoet. Maar hoe zet je die Google Analytics emails nu af? Heel simpel: 1. klik op beheerder bovenaan 2. scrol in de […]
15 juli 2016

Starten met AdWords

AdWords. Hoe start ik daar mee? It depends. Heb je een eigen business, en wil je AdWords inschakelen om klanten te werven, dan durf ik zeggen: schakel een professional in. Ja, die kost geld, maar die zal voor jou ook het onderste uit de kan halen. En in de meeste gevallen […]
11 juli 2016

Is mijn Google Analytics set-up ok?

Stel, je start ergens bij een bedrijf waar al eeuwen Google Analytics draait, of je hebt net een nieuwe website opgeleverd gekregen, set-up van Google Analytics incluis. Vraag die je je onmiddellijk moet stellen: is de Google Analytics set-up ok, en benadert deze de realiteit zo goed mogelijk? Hier zijn een aantal Google […]
8 juli 2016

Favoriete AdWords rapport in Google Analytics

De koppeling van AdWords aan Google Analytics geeft tal van rapporten onder Acquisitie > AdWords. Uiteraard is er per campagne en per advertentiegroep een overzicht van de prestaties. Je kan ook tot op werkelijk ingetikt zoekwoordniveau inzicht verkrijgen in de successen en mislukkingen van je AdWords campagnes. In het rapport ‘Uiteindelijke url’s’ vind je een overzicht van de meest geklikte bestemmingspagina’s in AdWords. […]
19 april 2016

Wat zijn Kanalen of Kanaalgroeperingen?

Rapport Kanalen bij Acquisitie Onder de rapporten Acquisitie > Overzicht, en bij Acquisitie > Alle verkeer > Kanalen vind je een rapport met een beperkt aantal Kanalen, dat inzicht verschaft in hoe je site gevonden werd. Organic Search: sessies via zoekmachines (o.a. Google, maar ook Bing, Yahoo, …) Referral: sessies die via een link […]
19 april 2016

Online communicatie meten met Google Analytics

Stel, je hebt een banner campagne lopen op verschillende websites, en daarnaast heb je ook een e-mail uitgestuurd om je product aan te kondigen. Onder Acquisitie kan je al een eerste glimp opvangen van welke kanalen en bronnen kwalitatieve bezoeken opleveren. Hoe zie ik nu het succes? Wil je nu het succes […]