29 mei 2017

Spam in je Google Analytics

Wat doen die rare verwijzingen, zoekwoorden, paginanamen, gebeurtenissen met met ‘SEO’, ‘Video’, ‘Buttons’, Keywords, … in mijn rapporten? Dat zijn spammers. Hun doel: je naar hun website lokken om foute dingen met je computer te doen, of in de hoop dat je iets zou kopen bij hen. Het is soms zo […]
17 mei 2017

Hoe offline communicatie meten met Google Analytics

Lees zeker eerst online communicatie meten in Google Analytics.  De effecten van offline communicatie kan je op volgende manieren terugvinden in Google Analytics:   1. Automatisch: duidelijk zichtbaar in je webstatistieken: Je merkt een duidelijke stijging van het aantal sessies nadat je je offline communicatie gestart hebt. Deze stijging is bovendien dankzij de stijging […]
12 april 2017

Google Analytics voor (sub)domeinen

Google Analytics identificeert gebruikers op basis van een cookie (de clientID). Deze cookie telt voor het domein. Indien je site subdomeinen bevat (bv: https://www.e-zen.be en http://opleidingen.e-zen.be) dan is dat geen probleem voor de meest recente GA-code. Met oudere codes kan dit wel problemen geven. Wanneer gebruikers van het hoofddomein naar het […]
26 augustus 2016

404 Foutpagina’s makkelijk identificeren zonder extra installatie

Zou je graag weten welke 404 foutpagina’s je op je site hebt, maar is er niets extra’s geïnstalleerd om dat in kaart te brengen? Dan helpt dit 404 Foutpagina Rapport e-Zen ze makkelijk te identificeren. Hoe werkt het? Het combineert de Paginatitel, de Paginaam, de Naam van de Vorige Pagina en de Bron / Medium […]
18 augustus 2016

Unieke paginaweergaves

Rapporteer ik best paginaweergaves of de unieke paginaweergaves? Wat is het verschil trouwens? Paginaweergaves is het makkelijkst uit te leggen: dat is gewoon het aantal keer dat een pagina is opgevraagd tijdens de diverse sessies. Of men tijdens een sessie nu 1 keer die pagina bekijkt, 2 keer, of 10 keer, het wordt […]
18 augustus 2016

Quick Wins voor je AdWords account

Doe je zelf de AdWords opvolging, maar ben je niet zeker of alles wel correct is opgezet, of beheerd wordt? Hieronder vind je snelle tips die toelaten om je AdWords correcter op te zetten. 1. Staan het Google Display Netwerk en eventueel de zoekpartners af? Als je adverteert met AdWords heb je […]