AdWords opstarten?

Zoekt u extra leads voor uw bedrijf, en heeft uw website in het verleden al bewezen dat deze geschikt is om bezoekers aan te zetten tot kopen, een formulier in te vullen of te bellen, dan is AdWords misschien iets voor u.
Na een vlugge inschatting van het slaagpercentage (op basis van voldoende zoekvolume in Google en een vlugge beoordeling van de site) wordt AdWords opgestart.

Hoeveel moet dat kosten?

Je moet rekening houden met volgende kostenposten:

1. Opstart AdWords

  • Bepalen doelstellingen en doelgroepen.
  • Bepalen van zoekwoorden en advertentieteksten.
  • Zoeken van geschikte landingspagina’s.

De kost van opstarten hangt af van:

  • het aantal talen;
  • het aantal landen;
  • het aantal producten/diensten waarvoor u wilt adverteren.

2. Google Analytics

Eventueel moet Google Analytics op de site uitgebreid worden, en zijn er aanpassingen aan de website zelf nodig AdWords opstarten zonder Google Analytics (of een ander goed webstatistiekenpakket) is niet verstandig. Wat heeft het voor nut dat je geld uitgeeft om bezoekers op je site te krijgen, waarna je niet kan inschatten welke zoekwoorden het meeste leads opleveren?
Andere kostenpost is eventueel (kleinere) aanpassingen aan de inhoud van de site zodat deze beter aansluiten bij de verwachtingen van AdWords bezoekers. Beide zaken worden door uw websitebouwer uitgevoerd.

3. Mediakosten AdWords

Eens we live gaan, betaalt u telkens iemand op uw advertenties klikt. Er zijn tools om vooraf in te schatten hoeveel dit per maand kan kosten, maar Google geeft zelf toe dat deze met een korrel zout gelezen moet worden. De beste aanpak is dat we voorzichtig starten, en vooraf bepalen wat de kost per lead of verkoop mag zijn. Merken we dat we daar met AdWords onderblijven, dan kunnen we altijd meer budget spenderen.

4. Beheer AdWords

AdWords “leeft”. Ook al bereid je de opstart nog zo goed voor, eens de AdWords live gaan ontdek je nieuwe zoekwoorden, sluit je zoekwoorden uit, wijzig je advertentieteksten, …
Daarom dat elke AdWords klant betaalt voor maandelijks beheer, dat is trouwens onafhankelijk van het budget dat gespendeerd wordt aan AdWords.

Hoe gaat het in zijn werk?

  • U geeft aan voor welke producten/diensten u wilt adverteren.
  • In welke talen en landen?
  • Samen bepalen we hoe we een succesvolle bezoeker herkennen.
  • Ik zoek geschikte landingspagina’s, de geschikte zoekwoorden en advertentieteksten (dit laatste op basis van input van waarin uw onderneming zich onderscheidt).
  • Eventueel gebeuren er nog aanpassingen aan de landingspagina’s en wordt Google Analytics geïmplementeerd of beter afgestemd (door uw websitebouwer).
  • Na goedkeuring advertentieteksten gaat de AdWords account live.
  • In de 1ste maand hou ik u regelmatig op de hoogte van het reilen en zeilen.
  • Daarna ontvangt u 1 keer per maand een rapport.

Wat kan ik voor u betekenen?

U wenst een AdWords opleiding?

Persoonlijk of voor groepen?